Få vores nyheder på mail

Discovery henter pr-chef hos TV 2

Nyhed   •   Sep 14, 2016 10:56 CEST

Lena Bøgild Willard

Lena Bøgild Willard bliver ny PR-chef hos Discovery. Dermed slutter hun sig til en række nye profiler, som har forladt TV 2 til fordel for Discovery. Tidligere i år har Discovery ligeledes hentet Astrid Bernitt-Wolf fra TV 2 til en stilling som souschef i marketing-afdelingen, mens Christina Christensen som ny chef for kreativ produktion er kommet til fra Politiken TV

Den 1. oktober starter Lena Bøgild Willard som chef for PR & Digital i Discovery Networks Danmarks marketingafdeling. Her får hun, sammen med sine 8 medarbejdere, ansvaret for programpressearbejdet på tværs af både traditionelle og digitale medier. Lena Bøgild Willard kommer fra TV 2, hvor hun de sidste 3 år har arbejdet med programpresse for TV 2s dokumentarprogrammer. Inden da har Lena blandt andet også været PR-ansvarlig for CPH:DOX.

Marketingchef hos Discovery, Carsten Lakner, er godt tilfreds med ansættelsen: "Lena har et skarpt strategisk PR-gen, som jeg glæder mig til at få med på holdet. Hun skal ikke blot sikre, at vores mange, gode programmer når så bredt ud i pressen og digtalt som muligt, men også at programmernes temaer optager danskerne. Særligt med vores kvindekanal, Kanal 4, søger vi allerede fra efteråret at skabe en større opmærksomhed på de debatter, som programmerne giver anledning til”.

Flere nye ledende profiler til Discovery marketing-afdeling

Ansættelsen af Lena Willard er den sidste brik i en styrkelse af organisationen, som marketingchef Carsten Lakner har gennemført siden sin tiltrædelse august 2015. Tidligere i år blev Astrid Bernitt-Wolf hentet fra TV 2 til rollen som souschef i marketing med ansvar for Kanal 5.

Ligeledes er Christina Christensen kommet til fra Politiken. Hos Discovery har hun fået rollen som chef for Discoverys interne kreative bureau, der står for al kampagneeksekvering for netværkets 10 kanaler. Endelig er også Anna Louise Lund Holm-Nielsen tiltrådt som chef for medieplanning, og dermed er ledelsesgruppen komplet.

Om sit nye hold siger Carsten Lakner: “Målet med den nye organisering af marketingafdelingen har været at skabe et hold, der kan sikre Discoverys kanalportefølje gennemslagskraft gennem stærk tværmediel kommunikation og vitale brands”.