Få vores nyheder på mail

Discovery Networks Danmark forlænger Superligarettigheder frem til 2024

Pressemeddelelse   •   Jun 18, 2019 10:55 CEST

Spillere fra Brøndby IF og FC København i kamp i den seneste sæson af Superligaen. Foto: Lars Ronbog.

Superligaen kan fortsat ses på Discoverys kanaler helt frem til 2024. Det står klart efter forhandlingerne med Divisionsforeningen om rettighederne til sæsonerne 2021-2024. Discovery fastholder sit 2.- og 5.-valg af ugens kampe. Samtidig slår Discovery fast, at virksomheden stadig går efter flere rettigheder i markedet.

Forlængelsen af rettighederne vækker først og fremmest glæde hos Discovery Networks Danmark. Ikke mindst hos virksomhedens nordiske sportsdirektør:

- Vi er meget glade for at vi har forlænget aftalen. Superligaen er hjerteblod for os og vores seere, så vi glæder os til også fremadrettet at give de danske fodboldfans store kampe og uforglemmelige øjeblikke fra en Superliga i rivende udvikling, udtaler Anders Antonsen, Nordisk sportsdirektør hos Discovery Networks Danmark.

Ifølge Anders Antonsen har Discovery gennem årene opbygget et stærkt fagligt miljø omkring sin dækning af Superligaen:

- Vores dækning af Superligaen kommer også fremover til at være præget af stærk faglig tyngde. Vi kommer til at fortsætte dækningen med den store kærlighed til sporten og det ekstremt vidende og professionelle hold, vi har bygget op omkring vores mange rettigheder. Her tænker jeg ikke mindst på vores eksperter med blandt andre Morten Bruun, Brian Laudrup, Lars Jacobsen, Thomas Gravesen, Mikkel Bischoff og Flemming Povlsen, siger Anders Antonsen.

Stærk portefølje af rettigheder med plads til mere

Ifølge Christian Kemp, CEO i Discovery Networks Danmark, spiller Superligarettigheden godt sammen med Discoverys øvrige rettigheder i Danmark og Norden:

- Vi står allerede rigtig stærkt på fodbold fra Danmark og Europa. Som hjemmebane for det danske herrelandshold og med rettigheder som Nations League og Europa League, har vi en stærk portefølje af fodboldrettigheder. Samtidig passer Superligaen godt ind i vores Nordiske fodboldrettigheder, hvor vi i Sverige og Norge også har rettighederne til landenes bedste fodboldligaer.

Christian Kemp slår endvidere fast, at ambitionen er at udbygge porteføljen i de kommende år. Det skal styrke Discovery i kampen om de danske TV-seere:

- Vi går altid målrettet efter den bedste sammensætning af de stærkeste sportsrettigheder. Vi har lige nu rettighederne til både OL, PGA TOUR, alle tre Grand Tours og tre af de store Grand Slams for bare at nævne et udvalg. Kombineret med vores mange fodboldrettigheder illustrerer det tydeligt vores høje ambitionsniveau. Vi er en global spiller med helt andre muskler end vores konkurrenter, og kommer også fremover til at gå efter de store rettigheder, som er tilgængelige, slutter Christian Kemp.

Discovery Networks Danmark er den danske medievirksomhed bag blandt andet Kanal 5, 6’eren, Eurosport- og Discovery-kanalerne samt streamingtjenesterne Eurosport Player, Dplay og GOLFTV. Discoverys 12 tv-kanaler har en samlet kommerciel seerandel på 19 pct., hvilket gør Discovery til den tredjestørste kommercielle tv-gruppe i Danmark. På tværs af Discoverys platforme får brugerne en stærk kombination af seriøst underholdende programmer, nærværende reportager og førsteklasses sport som bl.a. fodboldlandsholdets kampe, Superligaen og OL. Discovery Networks Danmark har en dansk ledelse og er ejet af Discovery, Inc.

Besøg vores hjemmeside for flere nyheder om Discovery.